Saturday 1 November 2014

Dlaczego eksperyment z dietą wegańską stał się stylem życia?

Kilka tygodni temu zdecydowałam się pożyć jak weganin i wykluczyć z diety już nie tylko mięso ale też wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Zmiana na lepsze okazała się tak szybka że zamierzam kontynuować taki styl życia. Mam nadzieję na zawsze, bo wraz z weganizmem ciągnie się sporo optymizmu: nie trujemy się, nie cierpią przez nas zwierzęta, przyczyniamy się do lepszego zachowania środowiska naturalnego i wiele wiele innych, po które odsyłam do poniższego filmu:

101 powodów, by przejść na weganizm

oraz filmu Vegucated również dostępnego na youtube.

Dlaczego zostaję wege?:
- Mam czystszą skórę, zniknęły nawet najmniejsze wypryski, do tego zdecydowanie poprawiły się koloryt mojej cery. Na diecie tradycyjnej (wegetariańskiej też) zmagałam się przede wszystkim z wypryskami na plecach i dekolcie. Dekolt wyczyścił się całkowicie, na plecach widać ogromną różnicę.
- Zdecydowanie lepszy oddech rano i w ciągu dnia.
- Brak bólów głowy, ucisku w skroniach i senności po zjedzeniu nawet ogromnego posiłku.
- Zdecydowanie lepsze wstawanie rano :p
- Bardzo mocno zredukował się osad na moich zębach (prawie go nie ma).
- Mój chłopak pozbył się całkowicie migrenowych bólów głowy (dopadały go kilka razy w tygodniu).
- Od kilku lat miałam problem ze szczęką i wiecznym uciskiem, to również radyklanie się zmniejszyło i jest prawie niezauważalne.
- Wyostrzył mi się wzrok.

Muszę dodać, że z diety wyeliminowałam także gluten i rafinowany cukier. Znam wegan którzy tego nie zrobili i nadal mają pewne problemy zdrowotne. Staram się też, żeby wszystko co jem było jak najczystsze, nie gotuję ryżu w plastikowych torebkach i bardzo staram się nie kupować jedzenia w plastiku lub aluminiowych puszkach. Nie zawsze się to udaje, ale uczę się coraz więcej jak gotować najlepiej i najzdrowiej.

A największą zaletą weganizmu jest ENERGIA, RADOŚĆ, brak złych emocji i pozytywne nastawienie do świata!



Więc spróbuj wege! Wydaje się, że weganom nie zostaje już wiele opcji do jedzenia, które staje się monotonne i nudne. Przekonałam się, że nie bardzie mylnego. Za mięsem i nabiałem tęskni się tylko chwilę. A wegańskie dania są pyszne, zdrowe, przyjemne w wykonaniu i bardzo szybkie.

No comments:

Post a Comment