Friday 5 December 2014

Co się jadło? Przepisy weganki

Nie przestaję, bo jedynie utwierdzam się w przekonaniu, że weganizm jest nie tylko zdrowy, prosty, ale jest też świetną zabawą. Jestem w szale przeistaczania wszystkich dań w wegańskie wersje i próbowania masy przepisów znalezionych w internecie, nowych smaków. A kiedy nie mam czasu, to zadowalam się prostym posiłkiem typu pieczone ziemniaki z sałatką i stwierdzam, że lepszej decyzji nie można było podjąć :)

Były więc wszelkie zupy kremy: pomidorowy, dyniowy, groszkowy, ziemniaczany... Był też szybki i prosty krem z trzech warzyw, który znaleźć można o tu: Krem z trzech warzyw


Przepis, który bardzo szybko chciałam wypróbować, czyli makaron serowy od EcoVeganGal: Vegan mac&cheese


Sezon na dynię powoli się kończy, ale wciąż można jeszcze dorzucić kilka jej kawałków do gotujących się ziemniaków i zrobić puree dyniowo-ziemniaczane.


Na szczęście dania kuchni azjatyckiej nie cierpią wiele, jeśli podda się je wegańskiemu tuningowi, tak jak na przykład stirfry Leyli


Nie mogło zabraknąć czegoś słodkiego. To surowe ciasto jagodowo-kokosowe (a'la sernik) zrobiłam dosłownie w 20min! (Mówiłam że wegańskie ciasta wcale nie są suche i twarde, mówiłam? ;) I takie kolorowe.
Było przepyszne, muszę jedynie trochę dopracować konsystencję masy.


Zup nigdy za wiele, uwielbiam je na śniadanie, obiad i kolację, im gęstsza tym lepsza :) Była więc zupa afrykańska od MniuMniu.


Mniam!

3 comments:

  1. Wszystko tu wygląda wyśmiejcie i zapewne smakuje wspaniale mam nadzieje, że kiedyś będę miał czas, by stworzyć te dzieła kulinarne. Chciałbym zapytać ze swej strony z skąd pomysł na przejście na wegetarianizm i jak przełamać codzienność nawyków jedzeniowych. Sam próbowałem parę razy i niestety bez efektów.

    ReplyDelete
  2. Dzięki, skąd pomysł? Ze względów zdrowotnych i etycznych, a bonusem jest spora oszczędność finansowa. Trzeba się trochę zorganizować i przygotowywać jedzenie, żeby nie kupować byle czego kiedy jesteśmy głodni. Najlepiej to wszystko ujmuje ten filmik: https://www.youtube.com/results?search_query=101+powod%C3%B3w+zeby+przejsc+na+weganizm
    Polecam

    ReplyDelete
  3. Filmik bardzo ciekawy i pouczający wiec czas na zmiany. Względy etyczne jak rozumie, to ochrona życia zwierzą i kwestie ochrony środowiska ? Dziś zrobiłem zakupy Eko i trochę mnie, to kosztowało, ale może z czasem zauważę bonus oszczędzania. Widzę ze ty, na co dzień zajmujesz się eko żywnością. Czy możesz polecić jakieś ciekawe miejsca eko ?

    ReplyDelete